THE UNIVERSITY EXTENSION AS A DIGITAL INCLUSION TOOL: A REPORT ON A REMOTE MINI-COURSE ON APPLIED PROTOTYPING
UM RELATO DE MINICURSO REMOTO DE PROTOTIPAGEM APLICADA
Keywords:
3D printing, Prototyping, University extension, Digital inclusion
Abstract
3D modeling and printing technologies are increasingly being used in the most varied areas. However, it is clear that the mastery of these technologies is still far from the reality of most of society. This present article has an experience report of an extension project carried out by the Universidade Federal Rural do Semi-Árido (UFERSA) whose purpose was to bring an insertion into the domain of a tool for creating virtual prototypes, to the internal and external public of the university.
Downloads
Download data is not yet available.
References
BRASIL. Ministério do Trabalho e Emprego. NR 06: equipamentos de proteção individual. Brasília: Ministério do Trabalho e Emprego, 2018. Disponível em: http://trabalho.gov.br/images/Documentos/SST/NR/NR6.pdf. Acesso em: 12 dez. 2021.
BRASIL. [Constituição (1988)]. Constituição da República Federativa do Brasil de 1988. Brasília: Presidência da República, 2016. Disponível em: http://www.planalto.gov.br/ccivil_03/Constituicao/Pec/msg1078-951015.htm. Acesso em: 2 dez. 2021.
FARIAS, A. V. Autodesk Inventor: possíveis aplicações para o ensino de Engenharia e Física. Angicos, 2021.
PALHAIS, Catarina Bela Cardoso. Prototipagem: uma abordagem ao processo de desenvolvimento de um produto. Lisboa: Universidade de Lisboa, 2015. Disponível em: https://repositorio.ul.pt/bitstream/10451/29163/2/ULFBA_TES_942.pdf. Acesso em: 31 ago 2021.
SILVA, Miriam Ferreira da; MENDOZA, Cynthia Carolina González. A importância do ensino, pesquisa e extensão na formação do aluno do Ensino Superior. Revista Científica Multidisciplinar Núcleo do Conhecimento, Ano 5, v. 8, n. 6, p. 119-133, jun. 2020. Disponível em: https://www.nucleodoconhecimento.com.br/educacao/pesquisa-e-extensao. Acesso em 2 dez. 2021.
BRASIL. [Constituição (1988)]. Constituição da República Federativa do Brasil de 1988. Brasília: Presidência da República, 2016. Disponível em: http://www.planalto.gov.br/ccivil_03/Constituicao/Pec/msg1078-951015.htm. Acesso em: 2 dez. 2021.
FARIAS, A. V. Autodesk Inventor: possíveis aplicações para o ensino de Engenharia e Física. Angicos, 2021.
PALHAIS, Catarina Bela Cardoso. Prototipagem: uma abordagem ao processo de desenvolvimento de um produto. Lisboa: Universidade de Lisboa, 2015. Disponível em: https://repositorio.ul.pt/bitstream/10451/29163/2/ULFBA_TES_942.pdf. Acesso em: 31 ago 2021.
SILVA, Miriam Ferreira da; MENDOZA, Cynthia Carolina González. A importância do ensino, pesquisa e extensão na formação do aluno do Ensino Superior. Revista Científica Multidisciplinar Núcleo do Conhecimento, Ano 5, v. 8, n. 6, p. 119-133, jun. 2020. Disponível em: https://www.nucleodoconhecimento.com.br/educacao/pesquisa-e-extensao. Acesso em 2 dez. 2021.
Published
2023-03-08
Section
Artigos