Between history and memory:

the technical course of construction and the cultural heritage of Jaguarão/RS

Keywords: heritage education; institutional mission; IFSul; Jaguarão.

Abstract

The study analyses the Technical Course in Buildings at the IFSul/ Campus Jaguarão. The methodology was based on qualitative research and used the document analysis and the contact with the graduates to understand the established problematic. The results of the work corroborate the mandate signed between the institute and the local community to form professionals sensitive to the theme of cultural heritage, a demand established by the population in public hearings prior to the installation of the Campus in the city.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Franciele Fraga Pereira, Universidade Federal de Pelotas

Mestra em Arquitetura e Urbanismo pela Universidade Federal de Pelotas (UFPel). Pesquisadora colaboradora do Núcleo de Estudos de Arquitetura Brasileira (NEAB), da Faculdade de Arquitetura e Urbanismo (FAUrb-UFPel). Licenciada em Arquitetura e Urbanismo pelo Curso de Formação Pedagógica para Graduados Não Licenciados no Instituto Federal Sul-rio-grandense (IFSul), orientada pela Prof.ª Adriana Duarte Leon.

Adriana Duarte Leon, Instituto Federal Sul-rio-grandense - Campus Pelotas

Doutora em Educação pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG). Professora do Curso de Formação Pedagógica para Graduados Não Licenciados e do Programa de Pós-graduação em Educação do Instituto Federal Sul-rio-grandense (IFSul) – Campus Pelotas. Coordenadora do Grupo de Pesquisa História Educação e Docência (GPHEDo).

Published
2023-07-14
Section
Dossiê